Peperga en de Blesse gaan nat!

Peperga en de Blesse gaan nat!

Wanneer?
Zondag 30 juni 2024

Hoe laat?
13:30 aanvang, start 14:00

Waar?
Naast / in de tent

Team 1
Dreamteam: Bovenweg, Hagedoornstraat en Meester Baasstraat.
Team 2
Zonnedaelse stekels: Franke Deddenstraat, Esdoornstraat en Meidoornstraat.
Team 3
Railrunners: Spoorlaan en Peperga.
Team 4
Centrum Noord: Steenwijkerweg centrum en noord.
Team 5
De Zuiderlingen: Steenwijkerweg zuid, Konijnenbergen en Markeweg.
Team 6
Tussengangers: Nieuwstraat.

Spel 1: ‘’alle hoop de bodem in slaan’’

Bij dit spel is het de bedoeling om elkaar van de balk af te slaan met een skippybal. In 5 rondes zal bepaald worden wie het droog houd en wie niet.
Minimaal 6 spelers per ronde. (mogen ook de zelfde zijn).
Er is geen maximum aantal spelers bij dit spel.
Als een speler nat gaat dan krijgt het team 1 min punt.
Het team met de minste minpunten krijgt 12 punten in het eindklassement. Daarna volgt de gene met 10 punten daarna 8 punten etc.

Spel 2: ‘’de balans opmaken’’

Wie kan goed zijn evenwicht bewaren? En krijgt het meeste water in de maatbeker?
Er worden 3 rondes gespeeld, elke ronde spelen 2 teams dit spel. Elk team levert 6 spelers. Van de overige teams mogen 3 spelers per team zich in/rond de waterbak verzamelen. Deze zullen de andere spelers proberen uit te schakelen doormiddel van sponsen gooien.
Het team met het meeste water in zijn bak wint het spel en krijgt 12 punten, daarna 10 etc.

Spel 3 :‘’er de boot mee ingaan’’

Welk team houd de boot drijvend? En zal het andere team het snelst verslaan. Er zullen per buurt 3a4 spelers deelnemen aan dit spel: dit spel wordt in 3 rondes gespeeld.
2 teams roeien tegen elkaar aan, tot dat 1 van hen de achterkant van de bak raakt. Degene die als eerst de achterkant raak is het verliezende team.
De 3 verliezende teams krijgen geen punten! Het snelste team krijgt 12 punten. Het team op de 2e plaats krijgt 8 punten en het 3e team krijgt 4 punten.

Spel 4 : ‘’finding nemo’’

Dit spel wordt in 6 rondes gespeeld. Elke ronde speelt één speler het spel.
Elke ronde vallen er 2 punten te verdienen voor degene die wint.

Spel 5: ‘’snel naar de bel’’

Dit spel vergt wat voorbereiding!
Elke buurt dient een drijvend voorwerp/boot/o.i.d. MEE TE NEMEN. + een stok van maximaal 4 meter.
Het drijvende voorwerp mag niet groter zijn dan 4m2 in totaal, niet langer en niet breder dan 3 meter.
Het moet zelf drijvend zijn. (mag dus niet de bodem / zijkanten van de bak raken)
Het voorwerp wordt buitenom gemeten!
Tijdens dit spel wordt er met armen/benen geroeid. Tijdens het spel moeten er minimaal 4 spelers op het voorwerp blijven zitten. Valt er iemand af dan moet er opnieuw worden begonnen. De stok wordt mee genomen, waarmee ze zo snel mogelijk de bel moeten luiden.

Het snelste team krijgt 12 punten dan 10 dan 8 etc.

Spel 6: ‘’ het stokje overdragen’’

Een estafette race. Elke buurt dient 8 spelers aan te leveren voor dit spel .

Extra regels:
Elk team mag een joker inzetten bij 1 van de spellen. De joker wordt bij aanvang van de zeskamp ingezet op 1 spel. De punten worden verdubbeld voor dit spel.
Elk team mag max. 2 dispensatie spelers inzetten (personen die niet uit de dorpen komen).
Leeftijd: vanaf voorgezet onderwijs.
Scheidrechter heeft altijd gelijk.
Deelname is op eigen risico.
Een coach is niet nodig !! mag wel
Er is geen eindspel in de tent
We gaan ons best doen om alles zo goed mogelijk voor te bereiden en uit te werken. Mochten er onverhoopt dingen gebeuren die wij niet voorzien hebben tijdens de spellen. Dan is dat niet anders en zullen we het moeten doen met de middelen die we op dat moment nog hebben. We vragen op voorhand jullie begrip hier voor.
Na afloop kunt u thuis douchen. Om vervolgens lekker te eten in de tent!
Dan zullen we ook de winnaar bekend maken!

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws